Sunday, December 7, 2008

Salam Eid-ul-adha


Dianggarkan lebih kurang 3 juta umat islam sedang menunaikan ibadat haji tahun takala ini dan hari ini adalah kemuncak kepada ibadah itu.Ia merupakan perhimpunan ugama yang terbesar dimuka bumi dalam dekad ini.

Esok kita akan menyambut Eid-ul-adha.

Bermula dengan Takbir Aidiladha pada malam 10 Zulhijjah, diikuti dengan solat sunat Aidiladha serta khutbah Aidiladha di pagi 10 Zulhijjah, sambutan diikuti dengan ibadah korban yang boleh dilakukan samada pada 10 atau 11 atau 12 atau siang 13 Zulhijjah. Aidiladha adalah peringatan kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dan anaknya Nabi Ismail dalam menunaikan perintah Allah SWT
Dalam kehidupan ini, kita mesti berkorban, kita sanggup berkoraban demi dunia, demi kekasih, demi pelajaran, demi kerja, demi perut, demi hawa nafsu dan demi segala-gala ni’mat di dunia. Tapi selalukah kita berkorban demi Allah.

Pada kesempatan ini saya sekeluarga ingin mengucapkan selamat menyambut hari raya Eid-ul-adha kepada para pembaca blog ini yang beragama Islam. Semoga korban kita semua akan di terima oleh Pencipta yang Maha Satu.

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online