Wednesday, December 3, 2008

Pra penamaan calon pilihanraya kecil Kuala Terengaanu

Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) akan menetapkan hari jumaat ini bermesyuarat tentang pilihan raya kecil bagi pemilihan dan tarikh bagi PRK berikutan ahli parlimannya yang juga timb. menteri pelajaran Datuk Razali Ismail dalam pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu ekoran kembalinya ke rahmatullah.

Kuala Terengganu merupakan kawasan buruan pihak BN selaku penyandang mahu pun pakatan rakyat. sama-sama "hebat" di sana.

Sejak pilihanraya umum 1999, kerusi ini silih bertukar tangan antara PAS dan BN. Pada pilihanraya 1999 PAS memenangi kerusi ini melalui dr syed azman syed ahmad dan dirampas oleh BN pada pilihanraya umum 2004 melalui allahyarham dato' razali ismail dan pada pilihanraya umum 2008, sekali lagi BN mempertahankan kerusi ini melalui calon yang sama dengan majoriti 628 undi.

Kali ni memang BN akan "tabur" habis-habis apa yang patut dan apa yang tak patut. "tabur" macam di permatang pauh dulu. orang-orang kuala terengganu... bersedialah untuk terima durian runtuh!...

Pakatan Rakyat pulak?
Pakatan Rakyat akan bawak turun otai-otainya untuk bantu kempen. isu tukar kerajaan akan dimainkan semula. itulah modal paling besar.

tapi...hampa kena ingat pada nek Maimun...
jangan bagi "maimun" kacau daun lagi kali ni... undi dia dulu kalau campur dengan undi mat sabu... BN dah tumbang dah hari tu...

Apa pun... kalau maimun "buat hal" lagi kali ni... dia mesti jadi nenek paling "glamour" di malaysia dan dunia luar... biar pun dia kalah!..

Kali ini selain dari nenek Maimun yang kacau daun dalam pilihanraya umum dulu,ada seorang lagi yang teringin bertanding di kuala Terengganu dari Angkatan Keadilan Insan Malaysia (Akim), iaitu parti serpihan PAS.
apa ke "jadah" nya nak masuk bertanding di PRK kuala Terengganu ni. dulu dah hilang wang pertaruhan di Permatang Pauh dengan DSAI tak serik lagi ka? tok sah dok kacau orang laaa...
"Kita akan bertanding dan kita yakin akan memperolehi sokongan, terutama dari golongan Melayu kerana parti kita memperjuangkan orang Melayu," kata presidennya, Hanafi Mamat kepada Bernama hari ini.

Dulu nenek maimun kacau... la ni atok hanafi pulak... awat depa ni ha... mau cari publisiti ker...

Kita bukan nak tengok parti serpihan macam ni bertanding... kita nak tengok PR vs BN. ini "anak jantan". kita tak nak tengok orang yang hanya boleh 'bertinju" macam labu labi.

Bagi atok napiiii..dinasihatkan lupakan saja niat "murni" atok tu... simpan duit... buat pegi mekah tahun depan lagi bagus. tok sah dok bagi free duit tu kat SPR... sah-sah dah kalah sebelum bertanding !

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online