Saturday, January 3, 2009

Akhirnya kau pergi jua 2008

Media cetak dan media elektronik begitu sibuk mengira detik dan saat berakhirnya tahun 2008 . 2008 meninggalkana begitu banyak kenangan pahit, manis, pilu, dukacita dan sebagainya. Begitulah apa yang penulis dengar dan lihat tv menjelangnya detik 12 malam menjelang tahun baru.Antara yang hadir termasuklah Perdana Menteri dan isterinya, serta beberapa orang penggiat seni dan kebudayaan sepeerti M.Nasir. Nampak begitu meriah sekali mereka menungggu detik 12 malam untuk meyambut kedatangan tahun 2009 di Dataran Merdeka itu. Mengapa sambutan itu begitu meriah sekali? Apakah tahun 2009 itu perlu kita sambut sedemikian rupa? Irama muzik pop rock dan sebagainya serta pergaulan bebas lelaki wanita yang menimbulkan bermacam kecurigaan? Inilah cara saban tahun BN-UMNO menyambut Tahun Baru masehi

Begitulah sifat masa yang terus berlalu tanpa kembali. Amat rugi dan malang bagi sesiapa yang membiarkan masa yang berlalu tanpa diisi. Amat-amat rugilah bagi mereka yang hanya menyibukkan diri untuk urusan dunia tapi membiarkan masa untuk akhirat kosong tidak terisi apa-apa. Amat paling merugikan bagi mereka yang membiarkan masa berlalu tanpa terisi dengan perkara keduniaan mahupun keakhiratan.

1429H dan 2008M menyaksikan begitu banyak perubahan dalam agenda politik Islam dan Masyarakat Malaysia. Kalau sebelum ini, Masyarakat Malaysia dimomokkan dengan ideology hanya BN boleh memerintah. Kini suasana semakin berubah. Keyakinan terhadap PAKATAN RAKYAT semakin meningkat. Rakyat Malaysia sudah tidak bodoh untuk membezakan antara intan dan permata.

Terima kasih kepada pembaca yang sudi melawat blog ini. Selamat tinggal 1429H dan 2008M

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online