Thursday, December 3, 2009

Hadiah Tahun Baru 2010


1.Harga gula akan Naik
Kementerian Kepenggunaan dah pun bagi alasan yang paling 'MUNASABAH' untuk menaikkan harga gula. KONON-KONONNYA untuk mengelakkan rakyat Malaysia mengambil gula berlebihan sekaligus mengelakkan pelbagai penyakit akibat pengambilan gula berlebihan di kalangan rakyat Tanah Melayu....

Aduhhhh... alasan yang TERSANGATLAH prihatin... boleh menitiskan air mata dan berlinangan air hidung dibuatnya!

Apa punya mengarut alasan kali ini untuk kenaikan harga gula? Kerajaan sudah tidak mampu bertahan dengan subsidi gula? Atau barangkali kerana tidak tahan dengan desakan satu-satunya pembekal, pengedar, tuan punya kilang gula di Tanah Melayu... Robert Kuok? Atau perlu membalas segala jasa dan budi baik Robert Kuok yang dianugerahkan sebagai PEMONOPOLI gula di Tanah Melayu kepada kerajaan dan para pemimpinnya?

NAIK LAGI! APA LAGI LEPAS GULA?

2.Bayaran tambahan persekolahan
KUALA LUMPUR 2 Dis. - Kementerian Pelajaran akan mengenakan bayaran tambahan kepada pelajar bagi sesi persekolahan tahun depan.

Ketua Pengarah Pelajaran, Tan Sri Alimuddin Mohd. Dom berkata, berbeza dengan yuran persekolahan, bayaran tambahan tersebut akan digunakan untuk manfaat para pelajar.

Menurut beliau, yuran persekolahan pula akan digunakan untuk menampung hal ehwal pentadbiran sekolah serta penambahbaikan beberapa kemudahan yang disediakan.

Katanya, jumlah bayaran tambahan itu akan diumumkan kelak dan ia boleh dibayar ketika sesi persekolahan bermula.

"Bayaran tersebut tidak akan membebankan ibu bapa dan para pelajar. Ia juga akan digunakan untuk kemudahan dan aktiviti mereka.
Semasa PRU 12 yang lepas, semua bantuan mengajar akan di tanggung sepenuhnyer oleh kerajaan dan tiada yuran tahunan akan dikenakan....


Keh keh keh..... sekarang kenapa pulak ???? Kerajaan silap buat kira kira budget kot..... dah tak ader peruntukan.... duit kerajaan dah tak ader.....

Akhir kalam, Rakyat juga yang kena tanggung.... akibat kesilapan sesaorang....

Hidup 1 Malaysia.... rakyat didahulukan....

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online