Thursday, September 11, 2008

Ramadhan Oh Ramadhan

Sedar x sedar, dah lebih seminggu Ramadhan berlalu. Tirai untuk melabuhkan sayap bulan penuh mulia ini semakin hampir. Hanya tinggal 3 minggu saja lagi untuk kita berlumba² mengutip sebanyak mungkin ganjaran² yang telah dijanjikan ALlah SWT buat orang yang beramal dibulan mulia ini. Agak² aku sempatke? Ntahlah. Aku harap Ramadhan kali ini tidaklah bertambah buruk dari Ramdhan yang lepas. Kalau begitu buat aku, amat malangnya. Di saat penghuni kubur berlumba² merayu memohon kepada ALlah SWT agar dapat dikembalikan kedunia demi untuk melakukan sebanyak mungkin amalan kebaikan, aku yang masih diberi nafas ini terus leka. Aduhhhhh…mohon dijauhkan sifat lalai yang tercela itu.

Dalam seminggu tu, macam macam dirasailah.Bila pergi pasar ramadhan punyalah banyak gerai segera bulan puasa ni,kata orang cari rezeki, jual apa saja pun laku.Dalam pada tu harga makanan boleh tahan juga!!!.Kalau dulu ayam percik kegemaran ku dijual sekitar harga RM 3.0 tapi sekarang dah melambung naik.Wang pergi pasar pun selalu over badget selalu isteriku merungut harga barang semuanya naik.Harap harap sifat berniaga ni diteruskan walaupun bukan dibulan ramadhan.

Berbuka puasa dalam kereta pun sudah dirasai, tentulah kalau bukan apa lagi kalau tak jem dalam perjalanan sewaktu kembali dari kerja walhal perjalanannya tidak lah jauh sangat.Paling best berbuka di masjid suatu hari tak sempat nak pulang awal. Perkena bubur lambuk, makan ramai ramai yang kebanyakkan warga asing Nepal & Bangla tapi cukup meriah sebelum menunai solat magrib berjemaah.

Alhamdulillah Solat sunat terawih dapat ditunaikan semoga amalan ini diterima Allah hendaknya.

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online